27. lokakuuta 2022

Yksivuotiaan synttärikakku ♥

Vaikka kakkuja ei enää tuukaan juuri leivottua, niin näitä tämän vuoden aikana tehtyjä piisaa vielä tovin. Laittelen niitä blogiin aina silloin tällöin, jos vaikka näistä jotain iloa tai inspiraatiota jollekin olisi.

Yksi viimeisimmistä kakuista oli vadelma-suklaakakku pienen neitokaisen synttäreille. Kakussa oli viiden munan kaakaolla maustettu pohja, välissä tosiaan vadelma- ja suklaamousset ja päällä voikreemi. Kakun koristeluun sain käyttää aitoja kukkia. 


Kukkien varsia varten painoin kakkuun muoviset kukkapiikit ja kukkien ja kakun väliin laitoin leivinpaperia. Yritän aina välttää, ettei nuo aidot kukat osuisi kakun pintaan. Päällä oleviin marenkeihin toki osui, mutta marengit saa onneksi helposti siirrettyä syrjään. 


Tämä kakku ajoittui liki sitä hetkeä, kun olin päättänyt lopettaa tilauskakkujen leipomiset. Hieman oli tunteet pinnassa ja ehkä vähän noloa myöntää, niin itkuhan siinä tuli, kun tämän kakun luovutti eteenpäin. Mä oon hetkittäin vähän itkupilli, mutta ei voi mitään. Mun mielestä tämä on yksi kauneimmista mun tekemistä kakuista. Yleensä en ihan hirveästi omista kakuista tykkää ja löydän vaan ne virheet, mutta tähän olin tyytyväinen. ♥


Lämpimät onnittelut vielä synttärisankarille. ♥ 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti