7. lokakuuta 2014

Groovy chick - rento pasta grillatusta broilerista

Viimeistään nyt mun on pakko nostaa kädet pystyyn tuon keittokirjahaasteen kanssa. Kuten jo viime aikoina olen uumoillut, ei mulla ole mitään mahdollisuutta saada käytyä kaikkia kirjoja läpi vuoden loppuun mennessä. Vaikka eilen sai yhden kirjan ruksata listasta yli, toi posti tänään uuden kirjan hyllyä koristamaan. Mutta jos yritän käydä kirjat läpi vaikka... hmmm... ensi vuoden loppuun mennessä? Tai ehkä on parempi heittää aikataulut romukoppaan ja tutkiskella kirjoja hissukseen siihen tahtiin, mikä hyvältä tuntuu. 

Eilen tehdyn broileripastan nappasin Paras keittokirja No9-kirjasesta. Ihanan pikaista ja täyttävää ruokaa, joka kaikista ennakkoluuloista huolimatta maistui muksuillekin. Olin aivan varma, että vähintään toinen ipanoista nurisee lautasen eteen saatuaan, mutta väärässä olin. Molemmille kelpasi paremmin kuin hyvin. Kastikkeen suhteen olin jossain vaiheessa hieman epävarma, mutta kummasti maku muuttui, kun kastike sai kiehua hetken ja kun sekoitti pastan kastikkeen joukkoon. Arkiseksi ruoaksi tämä oli aivan jees!




Broileripasta
(4ann.)

300g pastaa, esim. pappardelle
1 grillattu broileri
1dl marinoituja valkosipulinkynsiä valutettuna
140g pekonia kuutioina
1 nippu rucolaa
3dl kermaa
3dl kanalientä
1tl paprikajauhetta
suolaa
pippuria
oliiviöljyä

  Keitä pasta pakkauksen ohjeen mukaan suolalla maustetussa vedessä. Kaada keitinvesi pois.
  Irrota broilerinliha luista ja leikkaa paloiksi. Ruskista broileripaloja, pekonikuutioita ja valkosipulinkynsiä oliiviöljyssä. Lisää kerma ja kanaliemi. Keitä kokoon noin 5 minuuttia (taisin keittää liki 10min.). Mausta paprikajauheella, suolalla ja pippurilla.
  Lisää pasta ja rucola kastikkeen joukkoon. Ripottele annosten päälle halutessasi parmesaania.


2 kommenttia:

  1. Minäkin olen päättänyt heittää aikataulut romukoppaan tuon keittokirjahaasteen kanssa. Pääasia että kaikki tulis edes jollain aikataululla käytyä läpi, pääsis ainakin turhista kirjoista eroon.
    Ja sitäpaitsi sulla on puolet enemmän noita kirjoja kuin mulla, joten ymmärrän epätoivosi.... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eipä näiden kanssa onneksi niin kiirus ole :) Selailee sitä mukaa, kun hyvältä tuntuu. Ja todennäköisesti kirjoja ehtii tulla vielä monta lisää ennen vuoden vaihdetta, joten siltäkin osin tehtävä vaan vaikeutuu :)

      Poista