5. kesäkuuta 2012

All I can do is write about it - kasvis-tofupannu

Nyt on historian kirjat sekaisin. Kerrankin meni niin päin, että minä nirsoilin ruoan kanssa ja tuo mun kranttu neitini söi hyvällä ruokahalulla. Ruoassa sinänsä ei ollut mitään vikaa, mutta nyt tuo ei vaan iskenyt. Ruokana oli siis kasvis-tofupannua Yhteishyvän ohjeella. Keitin lisäksi munanuudelia, kun halusin jotain lisukettakin. Jotain mä tuohon ruokaan vielä kaipasin, mutta en osaa oikein sanoa että mitä. Mausteita kai lähinnä. Tofu on mulle muutenkin semmoinen tuttavuus, joka vaatii hieman totuttelua. Mutta ehkä jonain päivänä mä opin siitäkin tykkäämään.

Kasvis-tofupannu

270g maustamatonta tofua
Marinadi tofulle:
0,5dl öljyä
1rkl tomaattisosetta
0,5dl soijakastiketta
2tl hunajaa
mustapippuria
0,5tl yrttimaustetta
2 valkosipulin kynttä
Kasvispannu: 
2 sipulia
2 valkosipulinkynttä
1 (n.300g) kesäkurpitsa
300g parsakaalia (laitoin kukkakaalia) 
2 paprikaa (laitoin yhden ison) 
1dl vettä
2rkl soijakastiketta
0,5tl mustapippuria
1dl pähkinöitä rouhittuna

  Paloittele tofu ja siirrä se kannelliseen rasiaan. Sekoita marinadin ainekset ja kaada paloitellun tofun pinnalle. Marinoi tofua vähintään kaksi tuntia. Kuori ja paloittele sipulit ja valkosipuli. Pese ja paloittele kesäkurpitsa ja parsakaali. Pese paprika, poista siemenet ja paloittele. Kuumenna öljy pannulla. Paista kasvikset pannulla. Valuta marinadi pois tofusta. Paista tofu toisella pannulla rapeaksi. Kun kasvikset ovat hieman kuullottuneet, lisää joukkoon mausteet ja vesi. Lisää tofu ja pähkinät kasvisten sekaan, kun kasvikset ovat hieman pehmenneet. Tarjoile.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti