16. toukokuuta 2012

Ansaittu herkku

Mä oon ollut tänään niin reipas ja ahkera ja kaikkea, että päätin julistaa tämän päivän herkkupäiväksi. Miehen kotiuduttua töistä ilmoitin, että tänään en kokkaa vaan oon ansainnut jotain noutoruokaa. Tuvan siivoaminen saa riittää päivän kotitöiksi. Ja kun kerran on herkkupäivä, tein jälkiruoaksi semmoista suklaavaahtoa. Tai paremminkin vanukasta. Yhtään en taas tiedä, että mistä oon moisen ohjeen löytänyt. Oli mistä oli, hyvää oli. Ja nimensä mukaan helppo tehdä. En tosinn tiedä, teinkö jotain väärin, kun mun mielestä tuo ei muistuta vaahtoa kyllä yhtään.

Nopea suklaavaahto

4dl jäähdytettyä vahvaa kahvia
0,75dl maitojauhetta
4rkl maissi- tai ohratärkkelysjauhoja
2rkl makeuttamatonta kaakaojauhetta
makeutusainetta maun mukaan (laitoin n.5rkl sokeria)
2tl vaniljasokeria
0,5tl rommia tai rommiesanssia

  Sekoita kuivat aineet keskenään huolellisesti. Vatkaa joukkoon kahvi ja kuumenna kiehuvaksi usein hämmentäen. Anna kiehua hiljaa noin 2 minuuttia koko ajan vatkaten. Makeuta, mausta rommilla ja jaa annosmaljoihin. Jäähdytä. Koristele halutessasi kermavaahdolla, suklaarouheella tai marjoilla. Mä laitoin päälle murskattuja suklaakuorrutettuja kahvipapuja.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti