13. tammikuuta 2013

You gotta eat your spinach baby

Ajattelin ilahduttaa neitiä pitkästä aikaa pinaattilätyillä ja jauhelihakastikkeella. Mä oon viime aikoina innostunut tekemään pinaattilätyt itse kaupan eineslättyjen sijaan. Kerran kokeilin ja kun kerran ovat helppoja tehdä ja edullisiakin vielä, niin miksi sitten ostaa valmiina. Välillä laitan pinaatin sekaan porkkanaraastetta, mutta nyt tyydyin pelkkään pinaattiin. Mun lätyistä tuli vaan hieman isohkoja, kun en ole muistanut ostaa uutta lettupannua poisheitetyn tilalle. Mutta onko sillä koolla nyt niin väliä :) Täytyy seuraavalla kauppareissulla pyörähtää pannuhyllyn ohi. Tai taisin mä joskus sellaista kaupassa katsella, mutta olivat niin onnettoman ohuita ja surkeita, etten sellaista huolinut. Onkohan missään sellaisia kunnollisia, paksuhkopohjaisia lettupannuja?

Mutta sitten taas näihin lättyihin. Tällä kertaa testasin Pirkasta löytynyttä pinaattilättyohjetta. Seuraksi keitetyt perunat ja tuikitavallinen, ruskea jauhelihakastike. Nam. Ohje oli näemmä hieman muuttunut siitä, kun olin sen mappeihini kirjoittanut eli mun lätyissä on vähemmän rasvaa.

Pinaattiletut
(n.25kpl)

5dl kevytmaitoa
2,5dl vehnäjauhoja
2 munaa
1tl suolaa
1-2tl sokeria
mustapippuria
1rkl juoksevaa margariinia tai öljyä
0,5ps(à150g) pakastepinaattia
Paistamiseen: 
juoksevaa margariinia tai öljyä
Lisäksi:
raejuustoa ja puolukkahilloa tai jauhelihakastiketta

  Vatkaa keskenään maito, vehnäjauhot, munat, suola, sokeri ja pippuri. Lisää öljy ja sulanut pinaatti. Anna taikinan turvota hetki.
  Paista taikinasta kuumalla pannulla ohuita lettuja. Tarjoa pinaattiletut puolukkahillon ja raejuuston kanssa. Tarjoa lisäksi mehevää porkkanaraastetta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti