3. syyskuuta 2012

Cheesy livin' (...elikkäs juustoinen pastavuoka)

Oi! Nyt mullakin on kompostori! Mä oon haaveillut semmoisesta jo pitkään ja aamulla kävin sitten vihdoin sellaisen hakemassa. Nyt sille täytyisi vielä keksiä nimi :) Mua on aina häirinnyt heittää mitään elintarvikkeita, vihannesten kuorista alkaen, roskiin. Nyt saa sitten muuttaa nekin mullaksi. Ja jospa tuo roskamäärä edes vähän pienenisi. Mä en ymmärrä miten meidän sulo on aina täynnä, vaikka yritetäänkin kierrättää mahdollisimman paljon. Mutta ei siitä sen enempää. Mä oon vaan tosi iloinen tuosta!

Kun eilen säästyin kokkailuilta, niin tänään syötiin sitten eiliselle suunniteltua ruokaa. Elikkäs ihan vaan pasta-jauhelihavuokaa. Tämä on taas niitä ruokia, jolla saa hyvin syötettyä kasviksia tuolle muulle sakille. Kasviksia voi vaihdella maun ja saatavuuden mukaan. Tätä voi kyllä pitää yhtenä versiona makaronilaatikosta ilman kananmunaa, vaikka vuoaksi tämän ristinkin.

Juustoinen pasta-jauhelihavuoka

5dl makaronia
vettä
suolaa
400g jauhelihaa
1 sipuli
5dl kasviksia (esim. porkkanaa, tomaattia, kesäkurpitsaa, paprikaa tms)
1tl suolaa
mustapippurirouhetta
paprikajauhetta
basilikaa tai oreganoa
150-200g sulatejuustoa
5-6dl maitoa

  Keitä pasta pakkauksen ohjeen mukaan suolalla maustetussa vedessä lähes kypsäksi. Ruskista jauheliha ja sipuli, lisää raastetut tai kuutioidut kasvikset. Hauduta 5-10 minuuttia. Mausta. Lisää sulatejuusto. Sekoita jauheliha ja pasta keskenään ja kaada voideltuun vuokaan. Kaada maito päälle. Paista 175-asteisessa uunissa tunnin verran. Halutessasi voit ripotella päälle juustoraastetta paistamisen loppupuolella. Anna jässähtää hetki uunista ottamisen jälkeen.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti