8. tammikuuta 2012

Viinirypälejälkkäri

Vieläkään tuo ruokapuoli ei oikein iske, mutta sain mä jotain tänään tehtyä. Tai kyllä mä tekisin vaikka mitä, jos joku ne söis. Päivän kokeiluun pääsi viinirypälemaljat, joiden ohjeen oon joskus kauan kauan sitten löytänyt Elannon lehdestä. Mä oon koko ajan lukenut, että koristeluun tulee mantelilastuja. No, tuleehan niitä, mutta ei ihan niitä mitä ajattelin. Olinhan mä kirjoittanut mappiin mantelilastujen perään että keksejä, mutta vaikka mä luin ohjeen monta kertaa, niin se sana jotenkin jäi vain pimentoon ja lukematta. Laitetaan väsyn piikkiin. Veden mä korvaisin jatkossa jollain miedolla mehulla, kun tuo itse kiisseli ei oikein maistunut miltään.

Viinirypälemaljat
(4ann.)

250g vihreitä rypäleitä
250g tummia rypäleitä
6dl vettä
3rkl hunajaa
3rkl perunajauhoja
Koristeluun:
kermavaahtoa
mantelilastuja, siis semmoisia keksejä :)

  Halkaise rypäleet ja poista siemenet tarvittaessa. Jaa rypäleet neljään annosmaljaan. Kaada kattilaan vesi, perunajauhot ja hunaja. Kuumenna koko ajan sekoittaen, kunnes kiisseli kiehuu. Kaada kuuma kiisseli viinirypäleille ja anna jäähtyä kylmässä.
  Koristele juuri ennen tarjoilua kermavaahdolla ja mantelilastuilla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti