26. toukokuuta 2012

Pizzankorviketta

Erittäin kiireinen ja yliaktiivinen viikko alkaa onneksi vedellä viimeisiään. Vielä huomenna yksi kisunvahtivuoro ja miehen sisaren muutto (johon ukko osallistuu, minä en), niin sitten olisi viikko lusittu. Onneksi! Varsinkin tuo mun neitiseni näyttää olevan jo aivan puhki, enkä kyllä ihmettele.

Mä oon saanut ottaa iisisti keittiön puolella niin eilen kuin tänäänkin. Eilen oltiin ulkoruokinnassa, tänään herkuteltiin mun kummitädin tekemällä kanakastikkeella ja raparperipiirakalla. Ai että oli hyvää! Iltasella iski pikkunälkä ja siihen löytyi apu tortillapizzoista. Ei juuri minkään näköistä, mutta mukavan nopea tapa saada jotain pientä hyvää. En ollut koskaan ajatellut, että tortillat sopisi pizzoihinkin, mutta ihanainen ystäväni mulle tästä joskus vinkkasi. Täytteitähän voi laittaa mitä haluaa, mutta meillä tehtiin tänään seuraavanlaisia.

Tortillapizzat

Versio 1:
tortilloja
tomaatti-valkosipulipastakastiketta
sipulia ohuina viipaleina
paprikaa ohuina viipaleina
meetvurstia
pepperoneja
juustoraastetta

Versio 2:
tortilloja
tomaatti-valkosipulipastakastiketta
sipulia ohuina viipaleina
tonnikalaa öljyssä
meetvurstia
katkarapuja

  Aseta tortillat leivinpaperille pellille. Levitä päälle pastakastike ja täytteet. Juuston voi laittaa heti pastakastikkeen päälle tai sitten ihan viimeiseksi. Kypsennä 250-asteisessa uunissa 6-8 minuuttia.


Mä jo suunnittelin, että kunhan nuo muksut jossain vaiheessa nukahtaa, teen itselleni ison mukillisen Kääpiölinnan petollisen hyvää kesäjuomaa. Tämä petollinen juoma sisältää sopivassa suhteessa Kääpiölinnan vadelmatequilaa (siis Kääpiölinnan vadelmalikööriä) ja saksalaislähtöisen kauppaketjun hiilihapotettua lähdevettä. Juoman sekoitussuhde muuttuu yleensä sitä mukaa mitä useamman näitä juo. Tänään tosin saa jäädä yhteen, mutta täytyyhän noita liköörejä joskus juodakin kun kerran uusi marjasato ja uudet liköörit tekevät tuloaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti