30. syyskuuta 2014

Hey kids, shake a leg! - herkulliset yrttibroilerit vihannespedillä

Yksi pitkäaikainen haave täyttyi tänään, kun vihdoin ja viimein sain ostettua uuden yleiskoneen. Mun vanha monitoimihärpäke on ollut tiensä päässä jo hyvän tovin, mutta lompakko ei ole antanut myöten uuden hankkimiseen. Vähän kerrallaan oon laittanut rahaa sivuun ja nyt sattui sopivasti olla  OBH Nordican Hercules tarjouksessa, joten en epäröinyt hetkeäkään nostaa tuota punaista söpöläistä ostoskärryyn. Lähipäivinä on siis aivan pakko leipoa pullaa tahi leipää, jotta saa testattua onko tuosta laitteesta mihinkään. Paljon hyvää olen tuosta kuullut, joten uskon, että oli ihan hyvä ostos. On se taatusti paljon parempi kuin entinen!

Eilisestä ruoastakin voisi muutaman sanan kirjoittaa. Tarjolla oli vihannespedillä muhitettuja, yrttimaustettuja broilerinkoipia. Edullinen, helppo ja hyvä ruoka, joka kelpasi muksuillekin. Kumma kyllä! Odotin jo vastalauseita ja nenän nyrpistelyjä, mutta broilerit kelpasivat vähän liiankin hyvin. Jatkossa jos näitä tekee, niin täytyy tehdä vähän isompi satsi. 




Yrttibroileri vihannespedillä

3-4 maustamatonta broilerin koipireittä tai rintaleikettä
tilkka öljyä
1tl suolaa
1tl paprikajauhetta
rouhittua viherpippuria
1tl kuivattua basilikaa
1tl kuivattua oreganoa
Vihanesseos:
1tlk(390g) valkosipuli-tomaattimurskaa
ripaus yrttisuolaa
ripaus mustapippuria
1-2 murskattua valkosipulinkynttä
2-3 eriväristä paprikaa suikaleina
1-2 sipulia suikaleina

  Voitele broileripalat öljyllä ja levitä mausteet pintaan. Mausta tomaattimurska ja lisää joukkoon paprika- ja sipulisuikaleet. Levitä seos uunivuokaan. Nosta broileripalat päälle. Kypsennä 200 asteisessa uunissa noin tunnin ajan. 

4 kommenttia:

  1. Hei sulla on sit samanlainen RAKAS ku mullaki!! :) Mä olen ainaki ollu ihan pirun tyytyväinen omaani. Nyt sain vielä synttärilahjaks siihen sen lihamyllyn - se jauhaa eläimille sapuskaa harvase viikko.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on :) Meinasin jo kaupassa laittaa sulle viestin, notta kato, kato minkä mä löysin :D :D On se vaan niin hieno! Joulupukilta pyysin siihen sitä blenderiä, lihamylly saa vielä odottaa.

      Poista
  2. Onnea uudesta masiinasta! Mulla on todella aataminaikainen, valtavan iso yleiskone, jolla en tee kuin isommat taikinat. Mä haaveilen semmosesta pienemmästä monitoimikoneesta, joka vois olla tossa pöydällä koko ajan apuna, toiskohan joulupukki mulle sen, jos sille kirjottaisi?☺

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Höh... Taas mun vastaus katosi jonnekin. Piti sanomani, notta kiitos :) Mun vanha kone oli onnettoman pieni rimpula, mutta paljon monipuolisempi varusteiltaan kuin nykyinen. Tosin montaakaan osaa en niistä käyttänyt kertaakaan.

      Poista